Reklamácia vád tovaru

Kúpil som si domovú čističku odpadových vôd (dalej len ČOV). Montáž prebehla servisným technikom menovanej firmy. Po čase fungovania, 17. augusta 2008 bola reklamovaná prvá závada . Táto reklamácia bola údajne neopodstatnená a za opravu som zaplatil sumu 4260 Sk. Po čase sa táto vada opakovala. Dňa 2. júla 2008 prišiel servisný technik a vymenil mikrokultúru v čističke . Za túto reklamáciu som neplatil. ČOV nespĺňa výrobcom uvedené kritériá, nakoľko nedokonale rozkladá odpad. Ako mám postupovať, keď výrobca neuznáva reklamáciu za výrobnú závadu? Pri oboch reklamáciách vymenil mikrokultúru a závada sa opäť objavila.

"Podľa Občianskeho zákonníka platí, že ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená."

Čiže odstránenie vady je pri reklamácií prvoradé. Predávajúci je povinný tak uskutočniť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 30 dní odo dňa písomnej reklamácie. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

"Právo od zmluvy odstúpiť by ste mali v prípade ak by išlo o vady, ktorú nemožno odstrániť ako aj v prípade ak sa tá istá vada vyskytne opätovne."

Vtedy je potrebné ihneď využiť právo od zmluvy odstúpiť, čo je potrebné uskutočniť písomne a doručiť toto odstúpenie predávajúcemu.

Vo vašom prípade ide len o prvé oprávnené uplatnenie reklamácie, čiže je potrebné keď sa vada objaví ešte raz a potom už vadu nereklamovať, ale rovno uplatniť odstúpenie od zmluvy z dôvodu opätovného výskytu tej istej vady po oprave. V prípade ak by ste prvú reklamáciu namietali, že bola opodstatnená a odmietli by ste uhradiť za opravu požadovanú sumu, mali by ste právo od zmluvy odstúpiť už teraz.